poniedziałek, 19 października 2015

SŁUPSK, województwo pomorskie.

I kolejna piękna kartka w mojej słupskiej kolekcji. Tym razem kilka słów o rzece, która przepływa przez to miasto.
Słupia, bo o niej mowa,  wypływa z torfowisk położonych na wysokości około 200 m n.p.m. koło Sierakowskiej Huty, na Pojezierzu Kaszubskim, w górnym biegu przepływa przez teren moreny czołowej dochodzącej do 200 m n.p.m.. (jeziora: Tuchlińskie, Trzebocińskie, Gowidlińskie i Węgorzyno).
W środkowym piaszczysto-gliniaste utwory moreny dennej i gliny zwałowe w kompleksie dużych lasów i w dolnym, od Słupska w dolinach wysłanych gliną zwałową i torfami, przed ujściem do morza występują typowe piaski wydmowe. Uchodzi do Bałtyku w Ustce.
Źródło: Wikipedia, 19.10.2015


Kartka od Krystyny

3 komentarze:

Lenka ^^ pisze...

Bardzo lubię tą serie znaczków! Chodź najbardziej konika morskiego :)

sylwucha pisze...

Niedługo samymi kartkami ze Słupska będziesz mógł sobie jeden pokój wytapetować :)
A kartka bardzo mi się podoba.

Kinga On Tour pisze...

Tej pocztówki jeszcze nie mam, ale mam kilka innych również od Krystyny :) Nie pokazywałam ich na blogu, bo jak zwykle opóźnienia z Polską są jak stąd do Japonii co najmniej... Sporo masz już tych kartek ze Słupska!