sobota, 28 listopada 2015

NOWA RUDA, powiat kłodzki, województwo dolnośląskie

Neorenesansowy ratusz w Nowej Rudzie. Pierwszy drewniany ratusz  pochodził z roku 1445, obiekt ten spłonął w roku 1622. W połowie XVII w. został odbudowany, w roku 1844 znowu spłonął w pożarze, który strawił śródmieście miasta. W latach 1844-1845 został odbudowany, a w okresie od 1892 do 1894 r. przeprowadzono ostatnią rozbudowę, podczas której podniesiono dach oraz ozdobiono portal, wykusze i okienne szczyty. Przeróbki te nadały budowli obecny kształt.
Na podstawie: Wikpedia, 28.11.2015








Kartki od Gosi-Delillah w ramach wymiany ratuszowej
www.postcrossing.houseofpostcards.pl

5 komentarzy:

pocztówki Joaski pisze...

najbardziej podoba mi się druga pocztówka, jest taka klimatyczna... Cudo :)

Pasażerka pisze...

przepiękne miejsce, nigdy nie słyszałam o tej miejscowości a tu taka niespodzianka - kryje się w nim cudowny rynek z niesamowitym ratuszem. piękne cacko do kolekcji :)

werciarad pisze...

Piękny Ratusz. Taki nietypowy :)

Kahlan84 pisze...

Mi się coś kiedyś o uszy obiło, ale takiego ratusza się nie spodziewałam. Śliczne kartki i piękny budynek. I znaczki różnorodne ;)

Kahlan84 pisze...

Mi się coś kiedyś o uszy obiło, ale takiego ratusza się nie spodziewałam. Śliczne kartki i piękny budynek. I znaczki różnorodne ;)