niedziela, 3 stycznia 2016

BRZEG, województwo opolskie

Brzeg- miasto i siedziba powiatu w województwie opolskim, położone nad Odrą, na skraju Równiny Grodkowskiej. Prawa miejskie otrzymało w 1248 roku. Mimo zniszczeń ostatniej wojny w mieście zachowało się wiele cennych zabytków.

Na kartce:
Rynek; Zamek Piastów Śląskich z XIII-XVI w.; gotycki kościół zamkowy św. Jadwigi; renesansowy ratusz z lat 1570-77; gotycka bazylika św. Mikołaja; gotycko pofranciszkański kościół św. Piotra i Pawła.

Kartka od Gosi-Delillah w ramach Geo RR, gr. 46
www.postcrossing.houseofpostcards.pl

4 komentarze:

Monia pisze...

Ładna kartka, taka bardzo niebieska :) W Brzegu, choć chciałam pojechać, to nigdy nie byłam :( Muszę to koniecznie nadrobić!

Pasażerka pisze...

Brzeg kojarzy mi się przede wszystkim z miastem, przez które przejeżdżałam pociągiem w drodze do Wrocławia. nigdy nie miałam okazji w nim się zatrzymać. ale może kiedyś się uda?

Joanna pisze...

Wydawało by się, że Brzeg powinien leżeć nad morzem, ale nie, leży na drugim końcu kraju. Bardzo ładne zabytkowe budynki widzę na pocztówce, widać, że miasto warte odwiedzenia.

pocztówki Joaski pisze...

uwielbiam ten znaczek, lecz niestety w swojej kolekcji go nie posiadam, a wielka szkoda