sobota, 24 października 2015

OLSZTYN, województwo warmińsko-mazurskie

Brama Górna w Olsztynie od XIX wieku zwana Wysoką Bramą zbudowana została w XIV wieku w stylu gotyckim. Jest jedyną bramą pozostałą z trzech,które znajdowały się w murach obronnych otaczających miasto. Ze średniowiecznego obwarowania pozostały również resztki murów przy Bazylice św. Jakuba i przy zamku. Brama usytuowana jest w północno-wschodniej części zespołu staromiejskiego, na osi wylotu głównego traktu komunikacyjnego.
Na postawie: www.Olsztyn.eu  O!Gród z Natury, 24.10.2015



 Kartka od Magdy -sonia20 ( www.swiatpocztoweklenki.blogspot.com)  w ramach wymiany
www.postcrossing-forum.pl

6 komentarzy:

Lenka ^^ pisze...

Cieszę się ,że kartka dotarła! Ja twoją również otrzymałam! Bardzo dziękuję :)
Nie mogę zalogować się na forum, więc nie mogłam tam napisać :/

Filolog pisze...

Byłem, widziałem i także mam pocztówkę z ta bramą. Tak dla ścisłości Olsztyn to Warmia, a nie Mazury:)

Romanek pisze...

Nie wiem co się z tym forum dzieje. Makabra jakaś.
Filolog, dziękuję za czujność. Już zmieniam.

pocztówkarnia pisze...

Ale złowieszcze niebo :D Jakby zaraz miały samoloty bojowe skądś wyskoczyć :)

Kinga On Tour pisze...

Nie byłam w Olsztynie, ale widziałam że śmiga tam Polski Bus, więc zawsze jakieś połączenie by się znalazło. Kartka jest idealna jak dla mnie :)

werciarad pisze...

Świetna kartka! Z tej serii mam nocny widok na Ratusz, ale jeszcze się nią nie chwaliłam.